Ćwiczenia łagodzące bóle pleców

Bóle kręgosłupa są współczesną plagą. Mogą być one wynikiem zmian zwyrodnieniowych, nadmiernej masy ciała, nieprawidłowej postawy, siedzącego trybu życia lub urazów. Bolące plecy stanowią sygnał, że z kręgosłupem dzieje się coś niepokojącego. Warto poświęcić mu nieco więcej czasu i uwagi. Kręgosłup stanowi przecież element stabilizujący postawę i amortyzujący wszelkie wstrząsy związane z poruszaniem się. Siedzący tryb życia zdecydowania nie wpływa korzystnie na stan kręgosłupa, koniecznością jest więc znalezienie nieco czasu na odpowiednią aktywność fizyczną.

Wspomaganie mięśni grzbietu

Najbardziej odpowiednie dla kręgosłupa są ćwiczenia wspomagające siłę i wytrzymałość mięśni grzbietu. Z tego względu, osobom z bólami pleców poleca się pływanie. Sport ten stymuluje partie mięśni odpowiedzialnych za utrzymanie odpowiedniego położenia kręgosłupa, nie narażając jednocześnie ćwiczącego na urazy. Sam kontakt z wodą działa odprężająco i relaksująco, co również ma wpływ na zmniejszenie dolegliwości bólowych. Zaleca się zwłaszcza pływanie stylem grzbietowym.

Ćwiczenia gimnastyczne na bóle pleców

Osobom skarżącym się bóle pleców, zazwyczaj polecane są ćwiczenia takie jak mostek, koci grzbiet, ukłon japoński czy deska. Pozwalają one na rozciągnięcie mięśni i wiązadeł przykręgosłupowych, obniżają napięcie i przynoszą niemal natychmiastową ulgę. Podobnie skuteczne okazać mogą się trening EMS, pilates i joga. Ważna jest systematyczność oraz prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, najlepiej pod okiem doświadczonego instruktora.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *