Klimatyzacja w samochodzie jest jedną z najważniejszych funkcji, jakie można mieć, ale jest też jedną z najdroższych. Klimatyzacja w samochodzie składa się z kilku elementów, w tym sprężarki, skraplacza i zaworu rozprężnego. Wszystkie te części współpracują ze sobą, aby schłodzić powietrze wewnątrz pojazdu.
Jest to serce układu chłodzenia. Jest to pompa, która przemieszcza czynnik chłodniczy przez resztę układu w celu utrzymania stałej temperatury wewnątrz pojazdu. Silnik samochodu może być wyposażony w oddzielny silnik elektryczny, który zasilany jest z akumulatora, aby zasilić pompę, gdy włączona jest klimatyzacja.
Skraplacz jest zamontowany na górze lub za silnikiem. Wykorzystuje on ciepło z silnika i krążącego w nim płynu chłodzącego do odprowadzania ciepła z czynnika chłodniczego. Skraplacz może znajdować się na zewnątrz samochodu lub w zewnętrznej skrzynce przymocowanej do wspornika rdzenia chłodnicy pojazdu za pomocą węży i złączek, które biegną przez otwory wywiercone w nadwoziu lub szynie ramy. W niektórych pojazdach, takich jak Jeepy ze zdejmowanym dachem, występują oddzielne skraplacze zewnętrzne dla każdej strony pojazdu (przedniej i tylnej).
Zawór ten kontroluje ilość czynnika chłodniczego przepływającego do kabiny w zależności od ilości ciepła wytwarzanego przez silnik lub układ wydechowy pojazdu.
Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów o tym systemie, to koniecznie sprawdź witrynę internetową: climapartner.pl.