Najczęstsze usterki układu kierowniczego

Układ kierowniczy to jeden z najważniejszych elementów każdego samochodu, ponieważ od jego sprawności zależy w dużej mierze nasze bezpieczeństwo na drodze. Niestety jest on narażony na bardzo wiele usterek, wynikających choćby ze złego stylu jazdy (nadmierne obciążenia) czy zużycia się poszczególnych części. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, powinniśmy niezwłocznie udać się do warsztatu w celu naprawy podzespołu. Na szczęście bez problemu kupimy odpowiednie części do VW na https://getparts.pl/marki/vw

Nie zwlekaj z naprawą

Zdecydowanie najbardziej powszechną usterką układu kierowniczego są zbyt duże luzy jego poszczególnych elementów. Objawia się to najczęściej dziwnymi stukami oraz problemami z utrzymaniem właściwego kierunku jazdy (znoszenie samochodu, tzw. poślizg boczny itp.). Wspomniane luzy występują przede wszystkim na przegubach drążków oraz zwrotnic, ale także na przekładni kierowniczej. Równie częstą awarią są uszkodzenia uszczelniaczy i będąca tego następstwem korozja w maglownicy. W takiej sytuacji konieczna jest zazwyczaj jej wymiana, ewentualnie regeneracja.

Z kolei specyficzne stuki dobiegające z komory silnika, które pojawiają się zawsze przy kręceniu kierownicą to sygnał, że należy koniecznie sprawdzić końcówki omawianego układu. W razie ich zepsucia warto od razu dokonać wymiany i dodatkowo jeszcze wykonać geometrię kół. Tego typu części do Suzuki lub auta bez większego problemu zakupimy w internecie na https://getparts.pl/marki/suzuki. Inne awarie układu kierowniczego to m.in.:

 

– uszkodzenie drążka lub przegubu krzyżakowego

– wyszczerbienie zębów na tzw. listwie przekładni

– wyciek płynu wspomagania z pompy

– zapowietrzenie hydraulicznego układu wspomagania

– nieprawidłowe naciągnięcie paska napędu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *