Amortyzator – jaką pełni rolę w zawieszeniu pneumatycznym?

Przemysł motoryzacyjny wciąż się rozwija i nie poprzestaje na utartych schematach oraz oklepanych rozwiązaniach. Giganci produkujący najbardziej znane marki samochodów nieustannie dopracowują różnego rodzaju opcje i podzespoły, przede wszystkim po to, by auta były bardziej niezawodne, jak również miały lepsze osiągi. Jednym z układów, nad którym od lat głowią się specjaliści jest zawieszenie pneumatyczne. Jeszcze jakiś czas temu miało ono opinię awaryjnego, niegodnego zaufania rozwiązania. Dzisiaj sprawa przedstawia się zupełnie inaczej, a pneumatyka w samochodach ma więcej zalet niż wad. Działanie sprężonego powietrza na poszczególne elementy pozwala na zachowanie odpowiedniego prześwitu niezależnie od obciążenia pojazdu oraz niwelację nierówności na drodze.

Element bez którego zawieszenie pneumatyczne nie zadziała, czyli amortyzator

Mogłoby się wydawać, że skoro auto jest wyposażone w tzw. miechy napełniane sprężonym powietrzem pochodzącym z kompresora, to amortyzatory nie są już potrzebne. Prawda jest jednak taka, że wspomniane miechy są montowane obok amortyzatorów, ale bywają także z nimi połączone. To właśnie współdziałanie tych dwóch elementów zapewnia bardziej przewidywalne zachowanie pojazdu na wybojach i zakrętach. W tym sklepie internetowym https://thomasmarkt.com/583-ls-430-2001-2006 możemy kupić amortyzatory pneumatyczne np. do samochodów marki Lexus. Znani producenci, przystępne ceny i doskonała jakość zapewnią nam stuprocentowe zadowolenie z nabytych części, bez których nasz pneumatyczny układ nie może prawidłowo funkcjonować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *