W jaki sposób przygotować się do triathlonu – na co warto zwrócić uwagę?

Przygotowanie się do triathlonu stanowi nie lada wyzwanie. Jest jednak możliwe praktycznie dla każdego, nawet dla osób wcześniej nie związanych z tego typu aktywnością. Najważniejszym elementem, wpływającym na przygotowanie do uprawiania tej dyscypliny jest silne zaangażowanie, duża wszechstronność oraz przygotowanie odpowiedniego planu, który będzie regularnie realizowany.

Triathlon dla początkujących – najważniejsze założenia i zasady

Początki bywają trudne, jednak nie należy zniechęcać się – zwłaszcza na samym początku. Najważniejszym celem powinno być stawianie sobie małych dystansów do zrealizowania każdego dnia. Warto rozpocząć od najkrótszych tras, które w miarę możliwości należy stopniowo zwiększać. Wiele planów treningowych dla początkujących jest dostępnych w Internecie, jednak w tej materii najlepiej skorzystać z doświadczenia profesjonalistki, którą znajdziemy na stronie internetowej http://agnieszkaurbaniak.com.pl. Z oferty można skorzystać zarówno za pomocą treningów online, jak i rzetelnie dopasowanych planów treningowych. Pozwoli to nie tylko nie zniechęcać się na każdym etapie treningu, ale też uniknąć kontuzji, a także osiągać widoczne i skuteczne rezultaty. Szacuje się, że kilka miesięcy ćwiczeń jest w stanie odpowiednio przygotować do tego typu zawodów.

Przygotowanie odpowiednich planów treningowych

Triathlon – jak sama nazwa wskazuje – składa się w 3 połączonych ze sobą dyscyplin: pływania, jazdy na rowerze oraz biegania. Pływanie określa się jako najprostszą część z uwagi na najkrótszy dystans do pokonania. Na trening pływacki warto przeznaczyć około trzech godzin w tygodniu. Powinien być on rozłożony na trzy równomierne sesje.

Kolejnym etapem w triathlonie jest jazda na rowerze, który zajmuje ponad połowę czasu przeznaczonego na całą konkurencję. Zaleca się ćwiczenia przynajmniej dwa razy w tygodniu. Podczas zawodów zostaje pokonany odcinek o długości około 40 km. Jazda na rowerze pozwala nadgonić czas podczas zawodów, dlatego warto się do niej przyłożyć i nie poprzestawać na jeździe po płaskich niewymagających powierzchniach. W tym przypadku kluczowym okazuje się ćwiczenie podjazdów, zjazdów oraz sprintów.

Bieganie jako ostatnie w wykonywanych ćwiczeń wymaga dobrego przygotowania kondycyjnego i wytrzymałościowego. Krótkie dystanse, stopniowo zwiększane i łączone z poprzednimi etapami pozwolą na odpowiednie przygotowanie organizmu. Gdy skorzystamy z wyżej wskazanej specjalistki możemy być pewni, że będziemy idealnie przygotowani na start wyznaczonych zawodów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *