Każda firma prędzej czy później będzie musiała zmierzyć się z jakimś kryzysem. To zupełnie naturalne i niestety, nieuniknione. Warto jednak odpowiednio przygotować się na wypadek tego rodzaju okoliczności tak, by zdusić problem w zarodku i wyjść z całej opresji bez większych strat. Jak to zrobić? Należy zaopatrzyć się w strategię działania w sytuacji kryzysowej. Jednym z kluczowych jej elementów jest właściwa komunikacja, zwłaszcza wewnętrzna. Jak powinna ona wyglądać?
Gdy firma stanie w obliczu kryzysu, któremu nie będzie już można zapobiec, należy zadbać o to, by personel dowiedział się o wszystkim od zarządu. Jeśli informacje dotrą do kadry z innych źródeł, sprawi to, że poczuje się ona tak, jakby kierownictwo przedsiębiorstwa miało coś do ukrycia. Niewiele wtedy trzeba do utraty zaufania. Komunikację należy prowadzić w jasny, zrozumiały i wyczerpujący sposób. Nie bójmy się odpowiadania na pytania i nie zasłaniajmy się ogólnymi sformułowaniami, które wzbudzą podejrzliwość. Jednocześnie unikajmy wdawania się w szczegóły i poinformujmy o tym, jakie działania powinien wykonywać personel. Przedstawmy plan walki z kryzysem, a także nie zapomnijmy o podziękowaniach dla zespołu, który pozostaje do dyspozycji przedsiębiorstwa w tym trudnym czasie. Dobrze będzie zaapelować o dyskrecję w kontaktach z mediami oraz kontrahentami. Komunikacja kryzysowa dla pracowników stanowi jasny sygnał o tym, jak jednostka radzi sobie z problemami, dlatego rozsądnie będzie przyłożyć do niej dużą wagę.