Coraz częściej korzystamy z firm kurierskich, a ich liczba stale zwiększa się na rynku. Czym zatem powinien charakteryzować się solidny przewoźnik? Przede wszystkim terminowością i dokładnością. To czas dostarczania przesyłki jest zwykle podstawową kwestią rozważaną podczas wyboru firmy. Zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi nie są zadowoleni z ewentualnych opóźnień. Znaczenie ma tutaj zarówno terminowość odbioru przesyłki od nadawcy, jak i jej dostarczenia. Klienci zwracają także uwagę na jakość obsługi. Sposób komunikacji, bezpośredni kontakt z kurierem, a także rozwiązywanie problemów wpływa na lepsze oceny i budowanie pozytywnego wizerunku marki. Oddziały Inpostu w Warszawie są najlepszym przykładem skutecznej i pozytywnej komunikacji z klientem.
Profesjonalizm firmy przejawia się również w ciągłym rozwoju i udoskonalaniu oferty. Klienci doceniają zatem możliwość monitorowania przesyłek, śledzenia jej drogi i aktualnego położenia. Ważny jest także zakres działania. Oprócz przesyłek krajowych coraz częściej wybierane są zagraniczne. Dla niektórych odbiorców usług znaczenie mają także dodatkowe opcje takie jak ubezpieczenie przesyłki, które zabezpiecza przed stratami czy uszkodzeniami towaru czy w przypadku firm grupowe zamówienie, które pozwala na spore oszczędności. Kolejnym przykładem rozszerzenia usług, które zwiększają profesjonalizm firmy, są przesyłki niestandardowe. To dotyczy zarówno kształtu towaru (np. listy, tuby), ale też ich wagi i rozmiaru.