Co jakiś czas dostajemy pytanie o inwestycję związaną z wysyłką międzynarodową. Pytanie to często zadają nam nowi klienci, a czasem także obecni. Odpowiedź jest prosta. Tak, warto inwestować w przesyłki międzynarodowe, jeśli chcesz odnieść sukces jako biznes e-commerce.
Jeśli chcesz rozwinąć swój biznes na skalę międzynarodową, ważne jest, abyś dokładnie zrozumiał, ile możesz spodziewać się wydatków na wysyłkę. Ważne jest również, abyś wiedział, jaki rodzaj rozwiązania wysyłkowego jest najlepszy dla Twojego modelu biznesowego https://www.globkurier.pl/cennik/przesylki-miedzynarodowe/paczki-i-przesylki-do-usa i produktów, które sprzedajesz.
Prawda jest taka, że istnieje wiele różnych opcji dostępnych, jeśli chodzi o wysyłkę międzynarodową, ale nie wszystkie z nich są odpowiednie dla wszystkich rodzajów firm. Właśnie dlatego, zawsze rekomendujemy pozyskanie wspólnika/ partnera, która pozwoli nam zautomatyzować kwestię wysyłkową i odciąży nas w kwestii dokumentacji związanej ze spedycją.
Jeśli sprzedajesz produkty za granicą, takie jak elektronika lub odzież, po przybyciu do innego kraju mogą obowiązywać opłaty celne. Mogą one wynosić od 15 do 25 procent całkowitej wartości tego, co zostało wysłane – i nie chodzi tu tylko o wartość pieniężną.
Koszty mogą obejmować inne opłaty, takie jak opłaty za przechowywanie nieodebranych przedmiotów lub kary za opóźnienie w zapłacie cła. W niektórych przypadkach urzędnicy celni mogą nawet zatrzymać przesyłkę do czasu zapłacenia podatków lub spełnienia przez importerów innych wymogów (np. rejestracji w lokalnych urzędach).