Czy biuro na godziny można wliczyć w koszty?

Wynajęcie biura na godziny jest świetnym sposobem na ograniczenie wydatków firmowych, zwłaszcza, jeśli biuro nie jest nam niezbędne na co dzień. Warto również zaznaczyć, że jeśli korzystamy z biura w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia dochodu, mamy prawo wliczy je do kosztów uzyskania przychodu. Kiedy korzystamy z biura do wynajęcia w Poznaniu w celu spotykania się ze swoimi klientami, organizujemy tam nasz dzień pracy, prowadzimy tam szkolenia, czy też wykonujemy inne czynności w celu prowadzenia naszej działalności, niewątpliwie mamy do czynienia z  kosztem naszej działalności.

Jak odliczyć koszty najmu?

Właściciel lokalu zazwyczaj wystawia fakturę VAT, jeśli najemca jest płatnikiem podatku VAT, to może kwotę tego podatku sobie odliczyć. Jeśli wynajmujący prowadzi działalność zwolniona z VAT, wtedy całkowitym kosztem będzie kwota brutto. Szukając biura na wynajem warto oszacować wstępne koszty. Jeśli prowadzona przez najemcę firma jest zwolniona z płacenia podatku VAT, skutecznym sposobem na oszczędność jest znalezienie takiego lokalu, którego właściciel również nie rozlicza VATu? Jeśli użytkownik biura do wynajęcia w Poznaniu chce prowadzić działalność pod konkretnym adresem i korzystać z możliwości wliczenia tego w koszty, musi posiadać dokument prawny potwierdzający jego jego tytuł do lokalu. Nie musi być to akt własności, w przypadku wynajmu wystarczy umowa użyczenia, bądź też najmu. Dobrym krokiem przed wynajęciem biura na godziny będzie udanie się np. do radcy prawnego, czy też biura rachunkowego, gdzie można uzyskać informacje, czy też pomoc prawną.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *