Nowe technologie na dobre już zagościły w naszym życiu. Teraz umożliwiają także rozwój biznesu, pozwalając na lepszy i bardziej efektywny kontakt z klientem. Chodzi tu głównie o różnego rodzaju systemy marketingowe, dające niespotykane dotychczas możliwości dotarcia do różnych grup adresatów, poprzez zastosowanie odpowiednio skonfigurowanych nośników informacji.
Znane od dawna billboardy powoli odchodzą już w zapomnienie, ustępując miejsca nowoczesnym produktom. Również rozklejanie plakatów reklamowych czy roznoszenie ulotek od dawna już przestało być dobrym sposobem na promocję swojej działalności. Dziś coraz częściej korzystamy z dobrodziejstw internetu, oraz zsynchronizowanych z nim urządzeń.
Przykładem tego rodzaju propozycji są rozwiązania digital signage. Stanowią one nowość na rynku reklamowym, dającą ogromne możliwości przekazu unikalnych treści. Ułatwia ona komunikację z klientem za pomocą dedykowanych systemów, składających się z cyfrowych ekranów, rozmieszczonych w strategicznych dla naszego biznesu miejscach.
Wspomniane wyświetlacze często montowane są w centrach handlowych, przy dużych arteriach komunikacyjnych, w kinach i różnego rodzaju budynkach użyteczności publicznej, czy lokalach gastronomicznych. Istotny jest fakt, że użyte tutaj ekrany led są odpowiednio dostosowane do panujących w danym miejscu warunków. Możemy zatem liczyć na wysokiej jakości, wytrzymałe produkty, w dedykowanych obudowach, które będą odporne na przykład, na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych.
Dzięki wdrożeniu omawianego systemu zyskamy możliwość tworzenia ścian wizyjnych, na których pojawiają się spoty reklamowe, czy projekcje sekwencji obrazów. Korzystają z omawianego rozwiązania umożliwiamy sobie dotarcie do ogromnej grupy odbiorców bez mnożenia kosztów oraz zwiększania ilości zatrudnionych w dziale marketingu osób. Aby maksymalizować korzyści z posiadania systemów digital signage, należy odpowiednio dostosować prezentowane przez nas treści, biorąc pod uwagę potencjalnych odbiorów oraz czas wyświetlania projekcji.
Dedykowany system zarządzania treścią pozwala na idealne dostosowanie wybranych przez nas informacji w zależności od lokalizacji danego sprzętu. Zarządzanie systemem oparte jest o wygodną w obsłudze aplikację online oraz odpowiedni monitoring. System digital signage daje również ogromne możliwości na rynku szkoleniowym.
Może on zastąpić projektor, tablicę multimedialną, oraz telewizor. Synchronizując go z urządzeniami mobilnymi oraz laptopami, możemy skorzystać z przesyłania danych z wyświetlacza na wspomniane sprzęty, przy jednoczesnej modyfikacji stworzonej wcześniej treści.
Innym sposobem na eksponowanie unikalnych treści marketingowych jest skorzystanie z odpowiednio skonfigurowanych kiosków reklamowych. Te niewielkie urządzenia, rozlokowane w ważnych dla naszego biznesu miejscach sprawią, że dotrzemy do większej rzeszy potencjalnych klientów. Specyfika tego rodzaju urządzeń umożliwia odbiorcom selektywne korzystanie z dostarczanych informacji.
Dzięki czemu potencjalny klient nie straci zainteresowania prezentowanym przez nas materiałem, mogąc samodzielnie zadecydować, które z proponowanych informacji są cenne z jego punktu widzenia. Stąd też w jednym miejscu można zgromadzić informacje adresowane do różnych grup osób i pozwolić im odnaleźć konkretne dane. Omawiane urządzenia działają zwykle w oparciu o wbudowany komputer oraz ekran dotykowy.
Możliwe jest jednak skorzystanie z dodatkowej klawiatury metalowej. Właściwa konfiguracja sprzętu pozwoli zatem w pełni skorzystać z jego zalet. Niektóre modele dają jednak znacznie więcej możliwości niż jedynie prezentacja materiału reklamowego. Mowa tu o urządzeniach umożliwiających, na przykład, drukowanie biletów bądź wybranych informacji dzięki wbudowanej drukarce. Ponad to, często można również spotkać modele z czytnikami banknotów oraz kart zbliżeniowych czy magnetycznych. Standardem są także kioski z wbudowanym systemem audio.